BOKTIPS!

"Tina och Jonny hamnar i ett rum där Monika redan sitter. Monika är äntligen tyst, hon är fattad, kanske man kan säga. Hon omfamnar Tina, som känner någonting som liknar lugn komma, liknar men helt säkert inte är.
- Cilla är död va, mamma?
Hon känner svaret, när Monika lägger handen över hennes nacke."

Ett stycke ur Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl & Kinna Gieth. Boken handlar om fjortonåriga Tina och Cilla, hennes tvillingsyster, som dör i en bilolycka, hur Tina klarar sig utan Cilla och hur hon bearbetar sorgen av en förlorad syster.

Jag läste boken någon gång i åttan tror jag och den berörde mig verkligen, nära till både skratt och tårar. Boken är relativt lättläst eftersom det är en ungdomsbok, men boken kan absolut läsas av en vuxen person också. Rekommenderas verkligen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Aaaaaaah, jag dör!! Underbart.

2010-02-07 @ 18:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0