OM DET HEMSKA


Ja. Nu är det ju så att jag (och ni) ska försöka överleva med webcam-bilder i en månad. Min kamera är sönder och är inne på lagning. Här kommer en resumé om vad som egentligen hände:


Det var en alldeles underbar novembertisdag i London och jag och mamma tog tunnelbanan till vintage-gatan Brick Lane. Väl där gick vi runt i oräkneligt många second hand-affärer och blev trötta i benen. Så vi satte oss på ett riktigt mysigt café, vid ett av de två bord som var lediga. Mamma skulle gå och beställa kaffe till oss, samtidigt som jag märker att bordet vi valt är lite vingligt. Frågar mamma om vi inte ska byta bord. Hon hör inte, hon står ju i kö. Sedan tänker jag inte mer på det utan dricker mitt kaffe och tar lite mysiga fika-bilder på mamma. Utan att fundera lägger jag kameran längst in på bordet, mot väggen. Några minuter senare får jag för mig att gå på toaletten och ska flytta ut stolen. Klantig som jag är råkar jag stampa på foten till bordet, några sekunder senare är bordet fullt av utspilld latte, och det värsta - min kamera hade dunsat ner i stengolvet. Jag tar upp den, tittar utanpå och ser inga tecken på skador. Tack o lov. När jag sedan sätter på den blir jag inte fullt lika lättad. Displayen på kameran visar konstiga streck, och inte mina bilder. Jag dog lite inombords. Jag som skulle fota så mycket mer i London!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0