BREAKING UP WITH GOD

Lite polaroider från förra året.
Jag har nog inte riktigt förstått att denna terminen har börjat nu. Ingen ångest igår, ingen ångest idag, ingenting. Men jag antar att jag bara ska vara väldigt glad för det. Sitter bara vid mitt skrivbord helt neutral och lyssnar på min nya spotify-lista (klicka), som ännu inte är fylld. Känner inte av någon direkt vinterdepression. Eller jo, kanske lite. Man blir annorlunda. Irriterad, ledsen och lite sådär arg lättare än annars. Speciellt nu efter en lång period av efterlängtad ledighet. Det jag försöker göra när jag känner mig lite deppig är att sätta på musik som påminner mig om sommaren. Bara för att få det där lilla solljuset man inte annars får i dessa tider. (Går till skolan när det är mörkt - går hem från skolan när det är mörkt.)

Läste en artikel i Sydsvenskan i morse där det skrevs om just det här med tyngden av att börja jobba/gå i skola igen efter julledigheten. Där pratades det mycket om att den bästa stresshanteringen är konsten att göra ingenting. Att bara lägga sig på soffan och slappna av, och kanske dricka lite te. Hela lovet gick pappa och tjatade på mig "Viktoria, ska du inte hitta på något idag? Det finns ju hur mycket saker som helst du kan göra nu när du är ledig." Mitt svar var oftast: "Men pappa, fattar du inte att det är precis det jag inte ska, jag vill inte göra någonting, jag mår bäst av att bara vara hemma och slappna av." Han kunde inte förstå att konsten av att göra ingenting var det bästa för mig. Precis som det är för honom också, men det vill han själv inte inse.

Kommentarer
Postat av: elno

snyggt!

sv: tack! får jobba lite mer på macaronsen nästa gång!

2011-01-10 @ 19:42:49
URL: http://elno.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0