Going Nowhere.

Vilken poser!

Idag hade jag kemiprov. Det gick inte så värst bra, men vad gör det, jag berörs inte så mycket av det längre, jag har vant mig vid att det inte går så bra på vissa prov, otroligt nog. Det gör jag för att rädda mig själv, som en försvarsmekanism, för att inte gräva ner mig totalt. Det knäckte mig mycket i början, när jag gick första året på gymnasiet, att det inte gick så bra i vissa ämnen. Jag hade tidigare lindrigt klarat mig över de flesta gropar man kunde stöta på i högstadiet. Det gick bra för mig. Jag hade inte mycket motgångar i skolan. Jag var till slut bäst i klassen, jag gick ut med 315 poäng.

I gymnasiet förändrades en hel del. Tempot steg markant och lilla jag hann knappt med. Fysiken var det som jag verkligen hade svårt med. Antalet krav på mig själv blev fler och självförtroendet var inte på topp. Jag kunde ha plötsliga sammanbrott med gråt och ångest på grund av mina höga krav. Det visade sig däremot att mina motgångar till slut blev medgångar - jag hittade glöden, den kämpaglöd som jag verkligen behövde. Resultaten på proven blev bättre, också i andra ämnen. Glöden hittade jag med hjälp av mina nära och kära, som faktiskt var ett mycket viktigare stöd än vad jag insåg.

Det jag har lärt mig är att det verkligen gäller att tro på sig själv, det låter ostigt, men det är verkligen sant. Det måste få gå dåligt på prov. Alla kan inte vara genier. Det är inte sällan man känner att man inte gör tillräckligt ifrån sig. Så får det lov att kännas ibland. Det är normalt, så känner alla någon gång.

Det jag mest ville säga med denna oerhört ansträngande text är att det gäller att släppa på sina Eiffeltornshöga krav och istället lita på sig själv. Man mår bäst så. Det är att du gör ditt bästa som räknas.

(AUUUU GUD VAD SNÄLL DENNA TJEJEN VERKAR VARA HUHUHUUH)

Kommentarer
Postat av: elno

sv: tusen tack via!! har ju saknat din uppdatering förresten, nu jäklar!?

2010-01-18 @ 22:48:54
URL: http://elno.devote.se/
Postat av: Patrik

Sv. Jag håller med! Känner samma! =D haha

2010-01-18 @ 23:21:42
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Kajsa

du gick faktiskt ut med 315 ;) hihi (gud vad jobbig kommentar, hahaÄ)

2010-01-19 @ 01:53:02
URL: http://quickflash.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sant.

2010-01-19 @ 18:11:15
URL: http://hannali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0