FARS DAG


Roliga saker med min pappa:
1. Han gör alltid pannkakor till mat. När han då lagar mat. Och så vispar han samman äggen i en glasskål så att det låter på ett roligt sätt. Jag gillar inte att pappa har så många ägg i sina pannkakor. Ibland är jag så trött på pappas pannkakor. Så när man hör vispljudet vet man att det är för sent, då är alla äggen redan i.
2. Alltid när han ska gå och lägga sig säger han: "Natti natti, nana gott". Spelar ingen roll hur gammal jag är. Alltid.
3. På morgonen är han alltid sur. Läser tidningen. Svarar bara "mm" på vad man än säger. En gång när jag var yngre ville jag testa honom, så jag frågade: "Pappa? Kan jag ta en vinflaska i skåpet?". Han svarade "mm". Inte förrän några sekunder senare kom han på sig själv.
4. Har innan snusat, nu är han beroende av tuggummi istället.
5. Har en dyr, fin gitarr som han ALDRIG spelar på.
6. Gillar att leka med maten.

Kommentarer
Postat av: erik

HAHAHAHA vilket kul inlägg :D nr 3!

2010-11-15 @ 00:04:43
Postat av: Hanna

Hahah, auuu, sött! Känner igen min pappa i nr. 3, fast har aldrig provat det där med vinflaskan. Och så är min pappa allergisk mot trycksvärta, så han nyser alltid en massa när han läser tidningen!

2010-11-15 @ 17:13:10
URL: http://hannali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0